Wednesday, March 18, 2009

Pelangi Petang???


hmm... ari ni aku bangun lewat kerana tidur lewat semalam untuk menyiapkan slide presentation aku petang ni...

oleh kerana aku bangun lewat maka aku dengan secara tak langsung telah memonteng kelas Satellite Communication System pagi ni... huhuhu... ape nak jadi pun tak tau la...

emm... berbalik pada tujuan asal aku menulis kali ini adalah berkaitan dengan pelangi... 3 ari lepas aku keluar menikmati keindahan alam ciptaan Nya... dalam perjalanan balik ke bilik aku aku ternampak pelangi... betapa indah nya pelangi tersebut dengan pemandangan pada waktu hampir senja... teringat pula aku pada lagu Allahyarham Sudirman yang berjudul Pelangi Petang...

Pelangi Petang

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

( korus )
Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

( ulang dari korus )

adeh... ni yg tak best ni... tetibe tringat kisah lalu pulak.. huhu... tapi ape pun hidup mesti di teruskan... apa yang pergi tetap akan pergi... jika betul ia milik kita pasti ia akan kembali ke pangkuan kita... tapi jika tidak terimalah dengan tabah kerana setiap apa yang berlaku keatas kita pasti ada hikmah... mungkin ia bukan yang terbaik untuk kita... atau kehadiran nya adalah hanya untuk kita belajar tentang erti kehidupan @ persahabatan @ kasih sayang @ lain2 yang berkaitan...

jadilah tabah untuk menghadapi dugaan2 yang mendatang...


0 comments:


Free Blogspot Templates by Isnaini Dot Com. Powered by izz86